Opdieet.nl
Home Afvallen Overgewicht Gezondheid DiŽten Webshop Forum Contact Links

OpDieet.nl


Heb je een vraag?
Stel deze de diëtiste


Home | Gezondheid | Voedingsmiddelen | Banaan op brood

Banaan op brood

Het is niet heel gebruikelijk, maar wel lekker en gezond om je brood te beleggen met banaan. Ook bij kinderen is deze combi vaak een succes en bovendien eten ze op deze manier meteen wat fruit.


Het lekkerst is de banaan als je 'm goed fijnprakt. Want dan smaakt ie zoeter en smeuÔger. Vervolgens kun je de belegde boterham nog lekkerder en gezonder maken door er wat kokosvezels, zonnebloempitten en of sesamzaadjes op te strooien. Leg je daarop een kers of een schijfje mandarijn, dan heb je van je boterham een waarlijk taartje gemaakt!

Gezond


Banaan heeft het imago van een dikmaker met weinig voedingsstoffen.
Maar dat is niet terecht. Banaan bevat vezels, vitamine B, C en kalium en is daarom juist gezond. Bovendien is de vrucht geen dikmaker, tenzij je er te veel van eet. Sterker nog, banaan op brood is juist goed voor de lijn, omdat je daardoor zoet en calorierijk beleg als honing of chocoladepasta vervangt.

Extra tips:

  • Eet bij voorkeur rijpe bananen, want deze zijn:
    - Makkelijker te verteren (en dus beter voor je darmen);
    - Zoeter (maar ze bevatten niet meer calorieŽn!!) en:
    - Zachter en daarom makkelijk te prakken.
    Rijpe bananen zijn geel met eventueel wat bruine stippen.
  • Heeft de banaan beurse plekken? Snij deze er dan af want de beurse delen bevatten bacteriŽn die niet gezond zijn.
  • Banaan bevat vitamine C. Deze vitamine is erg gezond en zorgt ervoor dat ijzer uit het brood goed wordt opgenomen. Daarom zijn brood en baaan (of ander fruit) een goede combinatie.

Forum


 

OpDieet.nl® - All rights reserved 2000-2013 - OpDieet.nl Forum