Opdieet.nl
Home Afvallen Overgewicht Gezondheid DiŽten Webshop Forum Contact Links

OpDieet.nl


Heb je een vraag?
Stel deze de diëtiste


Home | Gezondheid | Voedingsmiddelen | Groenten in het zicht

Groente in het zicht

Vind je afvallen lastig? Maak het jezelf dan gemakkelijk. Het eten van groente helpt je bij het afslanken. Dus haal voldoende groenvoer in huis én zet ze in het zicht. Want op die manier ga je er meer van eten en dat helpt je om kilo's te verliezen!

Hoe zit dat?


Als groentes voor het grijpen liggen, dan eet je er automatisch meer van. Maak daarom een groentenschaal en zet deze in huis en neem af en toe een wortel of een radijsje.

Let wel: Zorg dat je de groentes hap-klaar maakt. Dus was ze en snij ze zo nodig in stukken. Dat is belangrijk, want anders ben je geneigd om iets anders, iets makkelijkers, te pakken. Reserveer daarom 5 ŗ 10 minuten om de groenten voor de komende twee dagen klaar te maken. Leg ze vervolgens in een schaal zoals fruit in een fruitmand. Je zult zien dat er een kleurig geheel ontstaat wat je keuken of huiskamer (extra) mooi opfleurt. Maar zie de schaal niet alleen als decoratie: eet er dus wel van! En als de groentes op zijn: gewoon weer aanvullen!

Welke groenten zijn geschikt?


Helaas zijn niet alle groentes geschikt om neer te zetten. Veel groentes bederven namelijk snel bij kamertemperatuur. Maar een aantal groentes kun je voor een korte tijd prima buiten de koeling bewaren. Denk daarbij aan wortels, paprika, (sherry)tomaten, radijsjes, stukjes knol- of bleekselderij en bloemkoolroosjes. Eet de schaal binnen twee dagen leeg en bedek deze 's nachts met wat folie of cellofaan.

Nog even: Waarom zijn groentes zo belangrijk bij het afvallen?


Eigenlijk is het heel simpel: ten eerste bevatten groentes nauwelijks calorieŽn, waardoor je er niet van aan komt. Bovendien kunnen ze dikmakende tussendoortjes vervangen. Verder hebben groentes een gunstig effect op de bloedsuikerspiegel en soms lees je dat ze de stofwisseling verhogen. Redenen genoeg dus om voldoende groentes te eten.

Forum


 

OpDieet.nl® - All rights reserved 2000-2013 - OpDieet.nl Forum