Opdieet.nl
Home Afvallen Overgewicht Gezondheid DiŽten Webshop Forum Contact Links

OpDieet.nl


Heb je een vraag?
Stel deze de diëtiste


Home | Gezondheid | Sporten | Hoe krijg je jezelf in beweging?

Hoe krijg je jezelf in beweging?

Sporten is zo gezond en het helpt je bij het afvallen.
We weten het allemaal en veel mensen willen ook meer gaan sporten.
Maar wanneer? En hoe motiveer je jezelf? Want je bent wellicht druk bezig met van alles en nog wat en de sportschool wordt soms net even te veel. Of je bent te moe om je uit te leven op toestellen en fitnessapparaten.
Maar ja, je wilt toch graag afvallen en je weet dat een beetje beweging je kan helpen.
Wat nu?

Het belangrijkste is dat sport integreert in je leven, want op zo'n manier hou je het makkelijker vol.
Dit betekent dat sporten een gewoonte voor je wordt zoals allerlei andere dagelijkse bezigheden. Dit voorkomt bovendien dilemma's van zal ik wel, zal ik niet... Nee, je gaat gewoon. Sterker nog, je creŽert behoefte aan extra beweging, want je gaat het sporten missen als je een keertje overslaat.
Maar hoe bereik je dit?
De onderstaande tips helpen je wellicht op weg:
  1. Ben je niet zo'n sportief type? Eis dan niet te veel van jezelf. Veel sporten kan gaan tegenstaan waardoor je het niet volhoudt.
  2. Hou het dus simpel. Je gaat eerder de deur uit voor blokje om dan voor een training in de sportschool. Dat laatste is namelijk best een gedoe omdat er meer bij komt kijken: je moet er naar toe, je omkleden, douchen en je hebt te maken met openingstijden.
  3. Okť, een sportschool het heeft ook z'n voordelen. Het kan heel gezellig zijn als je met vriendinnen gaat bijvoorbeeld. Bovendien kunnen ze je motiveren als je een keer geen zin hebt.
  4. Je kunt ook lid worden van een vereniging met teamsporten. Dit kan heel wat gezelligheid opleveren en wedstrijden geven je misschien een extra impuls. Bovendien kun je in een team minder makkelijk verzuimen; daarmee heb je meteen een goede stok achter de deur.
  5. Sport bij voorkeur op jouw beste moment. Ga dus niet 's morgens lopen of rennen als je 's avonds bruist van energie of andersom. Wanneer sport je het best? Probeer verschillende tijdstippen uit, dan kom je er vanzelf achter.
  6. Als je weet wat jouw fitte moment is, hou deze tijd dan vrij voor je activiteit.
  7. Ontdek het effect van lichamelijke beweging en put daar motivatie uit.
    Sporten is namelijk niet alleen goed voor de lijn; het is ook goed voor je gezondheid en voor je gemoedstoestand: stress wordt minder en je voelt je fitter en energieker.

Forum


 

OpDieet.nl® - All rights reserved 2000-2013 - OpDieet.nl Forum