Opdieet.nl
Home Afvallen Overgewicht Gezondheid DiŽten Webshop Forum Contact Links

OpDieet.nl


Heb je een vraag?
Stel deze de diëtiste


Home | Afvallen | Afvallen lukt niet | Aankomen in het weekend

Aankomen in het weekend

Afslanken verloopt bij veel mensen in een golfbeweging: op maandag is de motivatie het hoogst, dus die dag verloopt meestal wel volgens plan. En ook de dagen erna zijn over het algemeen niet de moeilijkste. Totdat het weekend is (of nadert), want dat zijn dagen om los te gaan. Heel leuk, maar ook frustrerend... Immers, door uitspattingen qua eten (en drinken!) begin je op maandag weer van voor af aan. Hoe kun je deze cirkel doorbreken?

Besef allereerst dat het weekend ook leuk kan zijn als je aan het lijnen bent. Want je hoeft heus niet op een houtje te bijten. Sterker nog, het is helemaal geen ramp als je wat extraís eet. Het voordeel van meer eten is dat je stofwisseling een boost krijgt en dat bevordert het gewichtsverlies. Let wel, dit geldt alleen voor gezonde voedingsmiddelen, dus haal geen zak chips in huis. Kies in plaats daarvan voor stevige en gezonde maaltijden. En omdat het weekend is, heb je wellicht /hopelijk meer tijd om wat uitgebreider te kokkerellen

Andere tips zijn:

  • Wees lekker actief. De zaterdag en de zondag zijn bij uitstek dagen om te sporten, te wandelen en om bezig te zijn in en rondom het huis. En ook tijdens het winkelen en boodschappen doen (denk aan sjouwen) verbrand je best wat energie. Kortom, qua beweging zit je in het weekend vaak wel goed.
  • Hou een brunch als je lang uitslaapt. Op deze manier combineer je twee maaltijden in een zonder dat je er erg in hebt; je hebt gewoon een ander dagritme waarin je net wat minder eet.

Je ziet, het weekend biedt zeker ook voordelen wat afslanken betreft. Laat deze de overhand hebben, en wees daarnaast voorzichtig met dikmakende verleidingen. Op deze manier hoef je je vrije dagen niet te vrezen; sterker nog, je zou zelfs op vrijdag kunnen beginnen met je dieet. :)


Forum


 

OpDieet.nl® - All rights reserved 2000-2013 - OpDieet.nl Forum